UWAGA – w chwili obecnej Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii pracuje nad utworzeniem odpowiednich zakładek na portalu praca.gov.pl. Do czasu ich wdrożenia rozliczenie należy składać do WUP w Toruniu przesyłając dokumenty rozliczeniowe:
- na adres: Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu, ul. Szosa Chełmińska 30/32 87-100 Toruń lub
- poprzez ePUAP
W obu przypadkach wykaz pracowników pozwalający na rozliczenie otrzymanej pomocy – wypełniony załącznik „15gga_kalkulator_rozliczenie" (o którym mowa poniżej) należy przekazać do WUP w Toruniu w formie elektronicznej.
Do formularza rozliczeniowego należy dołączyć niezbędne dokumenty umożliwiające weryfikację wydatkowania pomocy zgodnie z przepisami prawa i warunkami umowy.
Wymagane dokumenty:
- formularz rozliczeniowy (pobierz formularz)
- wykaz pracowników sporządzony na dzień złożenia wniosku, w oparciu o który podmiot złożył wniosek;
- „15gga_kalkulator_rozliczenie" (pobierz kalkulator);
- dokument(y) potwierdzający(e) przelewy wynagrodzeń pracowników, bądź odbiór wypłaty w gotówce (np. wyciąg bankowy) za każdy miesiąc otrzymanego wsparcia;
- zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu składek ZUS za każdy miesiąc otrzymania wsparcia lub potwierdzenie zwolnienia z ich opłacania;
- zbiorcze potwierdzenie dokonania przelewu z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych za każdy miesiąc lub aktualne zaświadczenie o braku zaległości w podatkach;
- podpisane, wydrukowane i zeskanowane oświadczenie RODO - w sytuacji kiedy oświadczenie nie było załączone do składanego wniosku o dofinansowanie (pobierz klauzulę informacyjną, pobierz oświadczenie RODO).
Przypominamy, że na podstawie art. 15gga ust. 15 ww. ustawy przedsiębiorca zobowiązany jest do rozliczenia ww. środków w terminie do 30 dni od zakończenia okresu dofinansowania.
UWAGA: W przypadku gdy przekazanie środków na rachunek bankowy przedsiębiorcy nastąpiło po zakończeniu miesiąca, za które były należne - termin 30-dniowy rozpoczyna swój bieg pierwszego dnia po otrzymaniu przez przedsiębiorcę środków z tego tytułu.
W ramach rozliczenia należy dokonać zwrotu niewykorzystanych środków na rachunek, z którego przedsiębiorca je otrzymał.
Zwrotu należy dokonać najpóźniej w terminie tożsamym ze złożeniem rozliczenia, a przy dokonywaniu zwrotu proszę w tytule wpisać „rozliczenie wniosku nr ……..……., NIP ……………". Kwotę zwrotu należy wskazać z rozbiciem na kwotę główną i naliczone odsetki (jeżeli dotyczy).
Po zaimplementowaniu do portalu praca.gov.pl narzędzia do rozliczeń, rozliczenie wniosku trzeba będzie złożyć ponownie.
Przedsiębiorcy będą składali rozliczenie za pomocą formularza rozliczeniowego zamieszczonego na portalu praca.gov.pl. Dostęp do niego uzyskają poprzez wybranie na swoim koncie wniosku, do którego odnosi się rozliczenie, a następnie wybranie opcji „kontynuuj korespondencję" i w kolejnym kroku „rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków (…)".