Wyszukiwarka opisów zawodów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu


Wyszukiwarka opisów zawodów

Nazwa: Dyrektor finansowy
Kod: 112006
Synteza: Odpowiada za strategię i sytuację finansową organizacji; nadzoruje i koordynuje przygotowania budżetu finansowego; kontroluje rzeczywiste wyniki ekonomiczne firmy w odniesieniu do wyznaczonych celów; nadzoruje dokumentację księgową i kontroluje jej poprawność zgodnie z przepisami i procedurami; ocenia ryzyko finansowe podejmowanych przez organizację działań i inwestycji.
Zadania zawodowe:
  • kształtowanie i realizowanie strategii finansowej organizacji;
  • sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem skonsolidowanych sprawozdań finansowych oraz raportów dla zarządu firmy, kadry kierowniczej, akcjonariuszy, jednostek zewnętrznych itd.;
  • sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem rocznego budżetu i planów wieloletnich oraz kontrolowanie ich realizacji;
  • odpowiedzialność za funkcjonowanie kontroli wewnętrznej
    w organizacji;
  • optymalizowanie polityki podatkowej;
  • optymalizowanie struktury kosztów i poziomu majątku obrotowego organizacji, w tym prowadzenie oceny projektów inwestycyjnych;
  • odpowiedzialność za płynność finansową organizacji, zarządzenie ryzykiem kursowym oraz ryzykiem zmiany stóp procentowych;
  • nawiązywanie kontaktów oraz współpracowanie z audytorami, bankami, instytucjami ubezpieczeniowymi, inwestorami, organami podatkowymi;
  • współpracowanie z działem handlowym przy ustalaniu cen produktów i/lub usług;
  • pełnienie nadzoru nad pracą działów: finansowo-księgowego, kontrolingu
    i działu finansowego;
  • wdrażanie polityki personalnej w podległych działach, w szczególności motywowanie i rozliczanie podległych pracowników, dbanie o podnoszenie przez nich kwalifikacji oraz aktualizację wiedzy (z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego itd.);
  • współpracowanie z pozostałymi członkami kadry kierowniczej i innymi działami organizacji;
  • doskonalenie własnych kompetencji;
  • zapewnienie podległemu zespołowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska;
  • bieżące zarządzanie podległym zespołem.
Dodatkowe zadania zawodowe:
  • budowanie właściwego wizerunku firmy na zewnątrz;
  • branie udziału w konferencjach i spotkaniach branżowych i specjalistycznych.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę