Wyszukiwarka opisów zawodów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu


Wyszukiwarka opisów zawodów

Nazwa: Dyrektor sprzedaży
Kod: 112014
Synteza: Kreuje i realizuje politykę sprzedażową firmy, w tym pozyskuje nowych klientów oraz utrzymuje dobre relacje z partnerami biznesowymi; zarządza działem sprzedaży; opracowuje strategię i plany sprzedaży oraz nadzoruje ich realizację.
Zadania zawodowe:
  • tworzenie, wdrażanie i realizowanie strategii sprzedażowej przedsiębiorstwa;
  • tworzenie planów i kontrolowanie działań operacyjnych dla działu sprzedaży;
  • planowanie efektywnych kanałów i metod sprzedaży;
  • współpracowanie z zarządem firmy oraz innymi działami firmy, w tym działem produkcji, serwisantami, działem marketingu itp. w zakresie realizacji zadań sprzedażowych;
  • ustalanie celów i zadań dla pracowników działu sprzedaży;
  • planowanie zasobów kadrowych dla działów sprzedaży;
  • koordynowanie, monitorowanie i rozliczanie pracy zespołowej i indywidualnej zespołu sprzedaży;
  • tworzenie motywacyjnego systemu wynagradzania pracowników działu sprzedaży;
  • dbanie o doskonalenie zawodowe pracowników działu sprzedaży, w tym przeprowadzanie szkoleń produktowych i szkoleń z zakresu efektywnych technik sprzedaży;
  • budowanie długotrwałych relacji z kluczowymi klientami firmy i pozyskiwanie nowych klientów;
  • sprawowanie nadzoru nad przygotowywaniem umów z klientami, w tym kontrolowanie warunków i realizacji umów;
  • podpisywanie umów z klientami w zakresie posiadanych pełnomocnictw;
  • inicjowanie badań rynku, w tym analizowanie konkurencji i trendów rynkowych;
  • przygotowywanie raportów handlowych z wynikami sprzedaży (obejmujących działania własne i podległego zespołu) dla zarządu;
  • kształtowanie standardów pracy działu sprzedaży;
  • reprezentowanie firmy przed instytucjami zewnętrznymi;
  • doskonalenie własnych kompetencji;
  • zapewnienie bezpiecznego środowiska pracy, kontrolowanie przestrzegania zasad etyki oraz przepisów bhp, ochrony ppoż. i ochrony środowiska.
Dodatkowe zadania zawodowe:
  • budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy;
  • branie udziału w konferencjach i spotkaniach branżowych i specjalistycznych.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę