Wyszukiwarka opisów zawodów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu


Wyszukiwarka opisów zawodów

Nazwa: Specjalista do spraw rozwoju zawodowego
Kod: 242402
Synteza: Planuje i wspiera rozwój zawodowy osób bezrobotnych, zagrożonych bezrobociem oraz poszukujących pracy wskazując możliwości zdobywania nowych kwalifikacji zawodowych potrzebnych na rynku pracy; inicjuje i realizuje przedsięwzięcia szkoleniowe w celu złagodzenia skutków zmian zachodzących na rynku pracy; monitoruje rynek pracy w celu zidentyfikowania potrzeb szkoleniowych klientów; koordynuje organizację i merytoryczne oraz finansowe rozliczanie szkoleń; nadzoruje i ocenia efektywność szkoleń.
Zadania zawodowe:
  • analizowanie rynku pracy z punktu widzenia potrzeb szkoleniowych potencjalnych klientów;
  • tworzenie komputerowej bazy danych instytucji edukacyjnych i szkoleniowych na terenie swojego działania;
  • pozyskiwanie informacji o programach i jakości szkoleń oferowanych przez różne placówki szkoleniowe;
  • we współpracy z doradcą zawodowym planowanie kierunków rozwoju zawodowego bezrobotnych, osób zagrożonych bezrobociem i poszukujących pracy;
  • udzielanie pomocy w określaniu preferencji szkoleniowych zgodnych z umiejętnościami i możliwościami zawodowymi klienta;
  • wskazywanie klientom możliwości zdobywania nowych kwalifikacji zawodowych zgodnie z potrzebami rynku pracy oraz możliwościami klientów;
  • opracowywanie planów szkoleń i upowszechnianie oferty szkoleniowej wśród klientów potrzebujących wsparcia w rozwoju zawodowym;
  • przygotowywanie i realizowanie projektów szkoleniowych;
  • pozyskiwanie środków na finansowanie szkoleń;
  • sporządzanie umów z instytucjami szkoleniowymi na szkolenia;
  • zatwierdzanie programów szkoleń;
  • ogłaszanie i przeprowadzanie konkursu ofert na usługi szkoleniowe
  • dokonywanie zakupów i rozliczanie szkoleń;
  • przeprowadzanie rekrutacji i kwalifikowanie kandydatów na szkolenia;
  • organizowanie szkoleń dla różnych grup klientów;
  • wizytowanie szkoleń oraz przeprowadzanie badań oceniających efektywność szkoleń (poziom zadowolenie klienta, trafność dobór treści i metod szkolenia itp.);
  • przekazywanie instytucjom szkoleniowym opinii uczestników o odbytych szkoleniach;
  • prowadzenie i gromadzenie dokumentacji szkoleń prowadzonych przez instytucje szkoleniowe.
Dodatkowe zadania zawodowe:
  • koordynowanie działań w zakresie kształcenia ustawicznego na lokalnym rynku pracy;
  • opracowywanie raportów oceniających efektywność i skuteczność szkoleń;
  • przekazywanie instytucjom rynku pracy informacji dotyczących najnowszych trendów w zakresie potrzeb szkoleniowych różnych grup klientów oraz zasad funkcjonowania rynku usług edukacyjnych;
  • współpraca z pracodawcami w zakresie określania potrzeb szkoleniowych.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę