Celem badania była ocena efektywności wsparcia udzielonego pracodawcom ze środków KFS w 2016 roku w opiniach pracodawców oraz pracowników, którzy skorzystali ze wsparcia. Badanie przeprowadzono na próbie 661 pracodawców oraz 451 pracowników z wykorzystaniem techniki CATI oraz CAWI.
Uzyskane z KFS środki pracodawcy najczęściej przeznaczali na kursy i szkolenia (88,8% pracodawców), następnie na studia podyplomowe (16,3%) oraz egzaminy zawodowe (4,4%). Ponad połowa pracodawców (66,1%) uważała, że kwalifikacje i umiejętności nabyte dzięki wsparciu z KFS wpłynęły na zmianę funkcjonowania firmy – najczęściej wskazywano na zwiększenie efektywności pracy, osiąganie lepszych rezultatów i wzrost satysfakcji klientów/odbiorców. Natomiast 97,4% pracowników uważało, że wsparcie jakie uzyskali było adekwatne do ich potrzeb na zajmowanym stanowisku pracy. Po skorzystaniu ze wsparcia z KFS w przypadku 24% ankietowanych pracowników nastąpiły zmiany – najczęściej zmianie uległ dotychczasowy zakres obowiązków. Wśród korzyści z udziału we wsparciu pracownicy wymienili sprawniejszą realizację zadań, osiąganie lepszych rezultatów w pracy oraz zwiększenie satysfakcji z wykonywanych zadań.
Wyniki badania zostały przedstawione na konferencji podsumowującej wdrażanie Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2017 roku w województwie kujawsko-pomorskim.