Prostym językiem o urzędzie (ETR)

Print Drukuj

Czym zajmuje się Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu (w skrócie WUP)?
WUP pomaga ludziom znaleźć pracę i dba o rynek pracy w całym województwie. Oto jego główne zadania:

  •     Planuje i koordynuje działania związane z pracą w regionie,
  •     Dzieli pieniądze z Funduszu Pracy na różne programy pomagające bezrobotnym,
  •     Bada rynek pracy, sprawdza jakich zawodów brakuje, a których jest za dużo,
  •     Współpracuje z radą rynku pracy w województwie,
  •     Zarządza projektami finansowanymi przez Unię Europejską,
  •     Pomaga pracownikom i pracodawcom jeżeli, firma zwalnia dużo pracowników naraz,
  •     Organizuje specjalne programy regionalne pomagające bezrobotnym,
  •     Zajmuje się sprawami bezrobotnych, którzy pracowali w innych krajach Unii Europejskiej,
  •     Pomaga pracodawcom znaleźć pracowników z innych krajów (poprzez sieć EURES),
  •     Udziela porad zawodowych i zbiera informacje o zawodach,
  •     Współpracuje z urzędami pracy w powiatach w zakresie szkoleń i staży,
  •     Szkoli pracowników urzędów pracy,
  •     Współpracuje ze szkołami i uczelniami, by dopasować kształcenie do potrzeb rynku pracy,
  •     Prowadzi rejestr agencji zatrudnienia,
  •     Udziela informacji o możliwościach pomocy dla bezrobotnych.

WUP działa na podstawie ustaw i przepisów przyjętych przez władze województwa i państwo.

Informacje o publikacji dokumentu