Aktualności

Podróż do rozwoju: przystanek Grudziądz

- Kto z państwa ma wrażenie, że świat biegnie, bardzo szybko się zmienia? Nowe technologie, sztuczna inteligencja, nowe zawody. W takim świecie żyjemy. Rozwój to nie jest luksus, tylko konieczność, a program Kierunek-Rozwój to bilet do rozwoju – tak Marta Kawicka, broker z Wydziału Realizacji Usług Rozwojowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Toruniu rozpoczęła spotkanie dla instytucji szkoleniowych, które odbyło się w poniedziałek, 9 września, tym razem w Grudziądzu. Tym razem, bo to kolejne z szeregu spotkań organizowanych przez WUP, na których specjaliści z Wydziału Realizacji Usług Rozwojowych prezentują założenia programu Kierunek-Rozwój, a przedstawiciele firm oferujących usługi edukacyjne mają możliwość poznania jego szczegółów, wyjaśnienia wątpliwości czy podzielenia się uwagami dotyczącymi programu.

Ta metafora podróży i biletu powracała we wszystkich wystąpieniach. O rozwoju jako podroży, w którą albo można wyruszyć, albo zostać na peronie, mówił  Wojciech Janisiewicz, prezentując założenia projektu. - W ten obraz wpisuje się rynek pracy.  Dla jednych to szansa i nowe możliwości, dla innych powód do leków.

Wojciech Janisiewicz przedstawił też wiele danych prezentujących Kierunek-Rozwój ze statystycznej perspektywy.

  • do 31 sierpnia 2025 z programu Kierunek-Rozwój skorzystało 4080 osób, z czego:
  • 58 proc. to kobiety, 42 proc. - mężczyźni
  • pod względem wieku dominuje grupa 31-41 lat, należy do niej 32 proc. uczestników
  • 83 proc. uczestników programu to osoby pracujące.
  • średnia wartość umowy dofinansowani to 5 630 zł.
  • najczęściej wybierane usługi edukacyjne związane są z Kategoriami: Języki obce, Zdrowie i Medycyna, Prawo Jazdy, Biznes oraz Techniczne.      

Przed całym polskim sektorem instytucji szkoleniowych stoi ważna zmiana, dotycząca konieczności rejestracji w prowadzonej przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości Bazie Usług Rozwojowych. A o tym, jak przez tę procedurę przejść i na co po drodze zwrócić szczególną uwagę, mówił Radosław Bluszcz.  

Specjalną częścią grudziądzkiego wydarzenia był warsztat poprowadzony przez dr. Mariusza Sokołowskiego, przez wiele lat rzecznika prasowego Komendy Głównej Policji, pracownika naukowego Uniwersytetu Warszawskiego i doradcę firm w sprawach związanych z kreowaniem wizerunku, komunikacją, a zwłaszcza zarządzaniem kryzysowym. O tym właśnie – jak wykorzystać trudne sytuacje do rozwoju kompetencji komunikacyjnych – mówił na grudziądzkim spotkaniu. Wkrótce opublikujemy wywiad z dr. Mariuszem Sokołowskim – o tym m.in. jak zarządzać własną karierą.

Szefowie i przedstawiciele firm szkoleniowych –  których kilkudziesięciu zgromadziło spotkanie – mogli także zapoznać się z zasadami wypełniania Karty Usług Rozwojowych BUR, które z detalami wyjaśniała Alicja Pałasz. Jak się okazuje, jest z tym oraz lepiej. - Wzajemnie się docieramy, po sposobie wypełniania kart widać, że jest tu wyraźny postęp – podkreślała przedstawicielka WUP.  

Nie mogło też zabraknąć sesji pytań i odpowiedzi. Uczestnicy spotkania dopytywali między innymi o to, kto może uczestniczyć w programie Kierunek-Rozwój, o zasady przeprowadzania naboru i o sposoby walidacji usług edukacyjnych.  
 

Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja.

Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja. Sala wykładowa, na pierwszym planie audytorium pełne ludzi, w tle wykładowca, wyświetlona na ekranie prezentacja.
Informacje o publikacji dokumentu