Wydawca treści

Leonardo da Vinci - Rozwój Innowacji głowna

logo programu leonardo da vinci
 

PROGRAM LEONARDO DA VINCI

Projekt "Profesjonalne Portfolio Językowe dla poprawy zatrudnialności
pracowników UE poprzez wzrost ich umiejętności profesjonalnego
posługiwania się językiem obcym"



 

Informacje o publikacji dokumentu

Wydawca treści

W ramach Programu Leonardo da Vinci „Uczenie się przez całe życie"– Rozwój Innowacji, Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu uczestniczył w realizacji projektu „Profesjonalne Portfolio Językowe dla poprawy zatrudnialności pracowników UE poprzez wzrost ich umiejętności profesjonalnego posługiwania się językiem obcym" („Prof. – ELP. Professional ELP to improve EU workers Employability by the improvement of their Professional foreign language skills". Projekt realizowano od 1 listopada 2008 do 31 października 2010 roku. Liderem projektu był Servicio Navarro de Empleo z Pamplony (Hiszpania).

Celem projektu było opracowanie profesjonalnego portfolio językowego dla osób dorosłych, które posługują się językiem obcym w pracy zawodowej. W dalszym etapie pilotażowe testowanie Profesjonalnego Europejskiego Portfolio Językowego (Prof.-ELP) oraz jego upowszechnianie w regionach i krajach uczestniczących w projekcie.

Prof.-ELP to narzędzie, które umożliwia planowanie, organizowanie i przeprowadzanie procesu uczenia się języka obcego na potrzeby zatrudnienia.

Adresatem narzędzia Prof. – ELP jest szerokie grono odbiorców, począwszy od osób, które potrzebują lingwistycznych szkoleń na potrzeby zatrudnienia, nauczyciele języków obcych, metodycy oraz pracodawcy.  

Realizacja projektu przebiegała w 9. fazach:

  • Zarządzanie projektem
  • Benchmarking i analiza badawcza ELP
  • Rozwój Profesjonalnego ELP
  • Włączenie do projektu interesariuszy/ rozpoczęcie warsztatów
  • Testowanie
  • Plan rozpowszechnienia i wykorzystania ELP
  • Mainstreaming
  • Upowszechnianie
  • Ewaluacja.

    Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu był koordynatorem działań z zakresu zadania 8. – Upowszechnianie.

Testujący Prof.- ELP reprezentowali następujące środowiska: osoby uczące się języków obcych na potrzeby zawodowe, podmioty prowadzące szkolenia w zakresie języków obcych (szkoły języków obcych), pracodawcy oraz pracownicy administracji/służb zatrudnienia.

      Projekt został realizowany przez 5 partnerów, z  4 krajów:

–        Servicio Navarro de Empleo, Hiszpania (lider projektu)

–        CEIN – Centro Europeo de Empresas e Innovación de Navarra, Innovation

          and Enterprises European Centre of Navarre, Hiszpania

–        RACTI – Research Academic Computer Technology Institute, Grecja

–        Swedish TelePedagogic Knowledge Center, Szwecja

W wyniku  realizacji projektu opracowano m.in.:
  • Raport dobrych praktyk w zakresie uczenia się języków obcych oraz ELP dla osób dorosłych
  • Narzędzie Prof. – ELP składające się z trzech części: paszportu językowego, biografii językowej, dossier językowego (wersja wydrukowana, elektroniczna)
  • Podręczniki dla trzech grup użytkowników: osób uczących się języków obcych na potrzeby zawodowe, pracodawców i nauczycieli języków obcych.
  •      Odbiorcami rezultatów projektu są wszystkie podmioty zaangażowane w proces nauczania języków obcych (szkoły językowe, uniwersytety, nauczyciele), środowisko przedsiębiorców/pracodawców, administracja, osoby uczące się języków obcych (zatrudnieni i bezrobotni), przedstawiciele organów decyzyjnych na poziomie krajowym.


Menu nawigacji